Ticaret Sırları Hakkında

Ticaretin en önemli sırrı; Müşteri, her zaman haklıdır. Müşteriye, kendi isteğinizi değil, onun istediğini verin.

Ticaret Sırları Hakkında
Yemek Profesörü

Ticarette hedef alıcının, ihtiyaç ve zevklerini tanıyarak, ilgisini o madde üzerine çekmek olmalıdır. Özetle, şunu söylemek mümkündür: “ticaret tek taraflı bir iş” değildir.

Sermaye ve fabrikaları, İngiliz fabrikalarından küçük mamulleri, daha kalitesiz olan bazı sanayi ülkeleri, müşterilerinin zevklerine hitap ettiklerinden dolayı dünya piyasalarında söz sahibi olmuşlardır.

Kendi görüş ve zevkleri doğrultusunda imal ettiği malı, hiçbir satıcı müşterisine satamaz. Çünkü, alıcının zevki ve ilgisi, daha önce gelir ve satıcı her şeyden önce “alıcıyı” incelemeye dünyanın en meşhur satıcılarından Marechal Feeld’in sözü bu konu ile ilgili çok güzel bir örnektir:

Müşteri, her zaman haklıdır. Müşteriye, kendi isteğinizi değil, onun istediğini veriniz.

Bütün ticari işlerde “alıcı”, “satıcı”, “satılan şey” yani “sermaye”, piyasa”, “sanayi” ölçülü şekilde birbirleriyle uyum içinde olursa, bütün girişimler kâr ile neticelenecektir.

Bir, fabrikanın büyümesi ve bol kazanması için sermaye, sanayi, satıcı unsurları gereklidir. Bu unsurlar, birbirlerinin yerine geçemeyeceği gibi, fabrikanın ilerlemesi ve çok kazanması için tam bir uyum içinde olmaları gerekir. Bu unsurlar, birbirlerine zıt düşerlerse fabrika iflas eder.

Sermaye sahibi yalnız, mali işlerle uğraşmalıdır. Yani bankaları ve diğer fabrikalarda olan münasebetleri, idare edip düzene koymalıdır. İkinci unsurun görevi, üretim maddelerini temin etmek ve üretimin artırılmasına ya da masrafın en aza indirilmesine çalışmaktır, yani imal etmektir. 

Satışla ve sermaye ile ilgisi yoktur.

Üçüncü ve en önemli unsur, satıcıdır. Bunun görevi, müessese ile alıcı arasındaki ilişkileri düzenleyerek idare etmektir. Satıcının, mali işlerle ve üretim ile ilgisi olmaz.

Bu, İçeriğe Tepkiniz nedir?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0
Yemek Profesörü