Sosyal Pazarlama Nedir?

Sosyal pazarlama, bir ürün ya da hizmeti sunarken, topluma faydalı olacak şekilde kitlelerin davranışlarını etkilemektir.

Sosyal Pazarlama Nedir?
Yemek Profesörü

Sosyal pazarlama, bir ürün ya da hizmeti sunarken, topluma faydalı olacak şekilde kitlelerin davranışlarını etkilemektir. Ürün ya da hizmetler hakkında, tüketicilerin tutumunu olumlu yönde değiştirmek, inancını arttırmak adına yapılan bir pazarlama stratejisidir. Bu stratejide öne çıkan, kitlesel satışı ön plana alan; doğrudan pazarlama yapabilmeyi hedefleyen, reklam ve halkla ilişkileri besleyen bir süreç yürütülmesidir. Sosyal pazarlama, bir ürün ya da hizmeti sunarken, topluma faydalı olacak şekilde kitlelerin davranışlarını etkilemektir.

Sosyal Pazarlama Nedir?

Sosyal pazarlama, daha çok tüketicinin gözünden bakabilmeyi sağlamaktadır. Tüketicilerin, ürün ya da hizmetler ile ilgili yaşadığı sorunlara çözüm getirerek, çok daha iyi bir noktaya taşıyabilmek için; tercih edilen sosyal pazarlama yöntemi, toplumun en iyi faydayı sağlayabileceği uygulamaları ortaya koymaktır.

Örnek verilecek olursa, cam şişe sularının topluma daha çok pompalanması, plastik şişe suların yavaş yavaş tüketim alışkanlıklarından uzaklaştırılması, sosyal pazarlamadır. Bunun en önemli sebebi, plastiklerin dünya üzerinde yok olabilmesi en zor materyallerden biri olmasıdır. Cam ürünlerin ise geri dönüşüme giderek sağlıklı olmasından kaynaklanarak kullanımının artmasının istenmesi gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak ülküsünden gelir. Sosyal medya ve e-bülten yayını ile benzer yayınları facebook, twitter ve linkedin gibi hesaplarınızda kullanın. E-Bülten yayıncılığı ile ilgili kişilerin, posta kutularına ulaşarak haberdar edin.

Bu, İçeriğe Tepkiniz nedir?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0
Yemek Profesörü