İçerik Oluşturucu Olmak İçin Temel Nitelikler Nelerdir?
İçerik Oluşturucu Olmak İçin Temel Nitelikler Nelerdir?
Bilgi arama özelliği her iş alanında geçerlidir ancak içerik üretimi noktasında çok daha değerli hale gelmektedir.

İçerik oluşturmak ne dışarıdan göründüğü kadar kolay, ne de kolayca geliştirebileceğiniz bir şey. Üzerinde uzun süre çalışmalı, anlatımı güçlendirmeli, detayları kaçırmamalı ve yazdığınız içeriğin arkasında durmalısınız. Tüm teknik bilgilerin dışında içerik üretimi birkaç özellikle birleştirildiğinde mükemmel sonuçlar ortaya çıkması kaçınılmaz hale gelmektedir. Biliyorsunuz içeriğini görmediğimiz bir dakika yok. Sürekli olarak farklı formatlardaki içeriklere maruz kalıyoruz ancak içeriğin çok azını hatırlıyor ve arkadaşlarımızla paylaşmak istiyoruz. İçeriğinizi birazdan bahsedeceğim özelliklerle harmanlarsanız, paylaşılan ve beğenilen içerikler sizin olabilir.

Birinci Niteliğin Nasıl Öğrenileceğini Bilmek

Öğrenmek hem çok kolay hem de çok zor. Bunun nedeni, okuduğumuz veya dinlediğimiz her şeyi öğrendiğimizi ve üzerinde çalışmadığımızı düşünmemizdir. Bu noktada öğrenmeyi bilmenin ne kadar önemli ve hayati olduğunu görüyoruz. Çünkü öğrenmeyi bilmek, öğrenmeyi öğrenebilmek daha iyiye ulaşmanın en temel kriterlerinden biridir.

Aslında bu özellik her iş alanında geçerli ancak içerik üretimi noktasında çok daha değerli hale geliyor. Çünkü içerik hazırlarken sürekli bir şeyler öğreniyoruz. Örneğin aldığımız brief ile yeni bir markayı öğreniyor, markanın dijital varlıklarını kontrol ediyor ve hakkında daha fazla bilgi ediniyoruz. Daha sonra bu özetten yola çıkarak üretmemiz gereken içerik için araştırma yapıyoruz ve içeriği ortaya çıkarıyoruz. Bu içeriği doğru yazmak için SEO öğreniyor ve SEO ile destekliyoruz. Liste böyle devam ediyor. Burada önemli olan öğrendiniz diyerek kenara çekilmemek ve öğrenmenin bir yolculuk olduğunu asla unutmamaktır.

İkinci özellik hikaye anlatma yeteneğidir

Son zamanlarda kendilerine "hikaye anlatıcısı" diyen birçok insanla karşılaştınız. Sosyal ağ hesaplarında kendilerine bu unvanı vererek hikaye anlatıcıları olarak hayatlarını sürdürdüklerini belirtiyorlar. Peki hikaye anlatıcılığı nedir? Bir hikaye anlatabilmek neden önemlidir?

Herkesin bir hikayesi vardır ama bazı hikayeleri dinlediğimizde kendimizden geçeriz, bazen motivasyonla dolar, bazen de hiç tahmin etmediğimiz kadar üzülebiliriz. Çünkü bazen önemli olan hikayenin kendisi değil, hikayenin nasıl anlatıldığıdır. Hikâye anlatıcıları da belirledikleri konu hakkında oluşturdukları veya sahip oldukları bir üslupla deneyimlerini aktarır, önerilerde bulunur ve bilgi paylaşırlar. İçerik üretirken hikaye anlatıcısı gibi davranmalıyız. Yazdığımız içerikler sadece internetin derinliklerinde olmamalı, aynı zamanda insanları etkilemeli, onlarda yeni bir motivasyon oluşturmalı ve bir sonraki aşamada harekete geçmelidir.

Peki hikaye anlatımı nasıl gelişir? Hikaye okuyarak, kurgu okuyarak çok basit. Okuduğumuzda zihnimiz hangi hikayeleri nasıl anlatabileceğimizi daha net görür. Böylece günün sonunda bir yazar gibi, bir şair gibi yazmaya başlayabiliriz.

Üçüncü özellik tutarlılıktır

Bu özelliği benzersiz bir stil olarak düşünebiliriz ancak stil zamanla yerleşen ve gelişen bir şeydir. Tutarlı olmak, bir stil yaratmanın temelidir. İçerik yazarken yeni içerik üretirken kendi yazımız arasında bir tutarlılık olması gerekir. Tabii özete uygun içerikler yazmadığımız sürece bunu yapıyoruz. Çünkü içerikte bize verilen bilgiler ışığında talebe yönelik içeriği oluşturuyoruz.

Ancak şunu da eklemeden geçmek istemiyorum, eğer sürekli X markasının içeriklerini üretiyorsak tutarlı olmamız gerekiyor, sürekli ve tekrarlı işlerde tutarlı olmak en önemlisi. Tutarlı olduğumuzda hem kendi gelişimimizi görebilir hem de dilimizin ve anlatım tarzımızın zaman içinde nereye gittiğine şahit olabiliriz. Çünkü sahip olacağımız bu özellik bize kendimizi eleştirme fırsatı da verecek.

Dördüncü özellik öz eleştiridir

"Eleştiriye çok açığım" dediğinizi duyar gibiyim. Hayır, aslında düşündüğümüz kadar eleştiriye açık değiliz. Eleştiri duymak bile istemiyoruz çünkü bu doğamıza aykırı. Egolarımızla çatışacak hiçbir şeye katlanmak bile istemiyoruz. Peki doğru mu yapıyoruz? Tabii ki değil!

Eleştiriye açık olmak için öncelikle kendimizi eleştirmeyi bilmeli ve kendimizi eleştirebilmeliyiz. Bir içerik yazdık, kısa bir süre geçti ve içeriğe geri döndük. Birkaç şey dikkatimizi çekiyor, eleştireceğiz ama tam emin değiliz. TAMAM! eleştiririz. Burada eleştiriyoruz. Hele ki canımızı sıkan veya olmaması gerektiğini düşündüğümüz bir durum varsa, hatta kafamızda ufak bir soru işareti bile varsa bir kenara çekilip kendi içeriğimizi eleştirebilmeliyiz.

Kendinizi eleştirmek için şu soruları sorabilirsiniz:

  • Özeti doğru anladım mı?
  • İstediğimi teslim ettim mi?
  • Gereksiz cümleler mi kullandım?
  • Açıklamayı yanlış mı anladım?
  • Kullanıcı olsam bu makaleyi okur muydum?

En önemlisi son soru. Çünkü kendi okumasını istemediğimiz hiçbir şeyi başkasına okutmamalıyız.

Beşinci özellik, geriye dönük yorum yapabilme yeteneğidir

Bunu da özeleştirinin bir başka parçası olarak görebiliriz. Dijital dünyada bir adı bile var: retrospektif. Bir proje yazdık, teslim ettik veya dahil olduk ve proje bitti. Retrospektif zamanı. Kendimize veya ekibimize neyi iyi yaptığımızı, neyi kötü yaptığımızı, neyi daha iyi yapabileceğimizi soruyoruz. Böylece geçmişten ders alıyor ve öğreniyoruz. Fark ettiyseniz, yeniden öğrenme yeteneğine geldik. Çünkü sadece yeni bilgilerden değil, hatalardan da öğrenmeyi bilmemiz gerekiyor. Tüm sürecin sonunda kendimize ne kattığımızı düşünmemiz gerekiyor.

Bu iş bana ne kattı, kendimi geliştirebilir miydim yoksa operasyonel bir iş miydi? Bu işi nasıl daha iyi yapabilirim? Ve sonra keşif başlar. Bu işi nasıl daha iyi yapabileceğimizi araştırarak zincirin başına dönüyoruz. Hepsini özetlemek gerekirse;

  • Kendinize soru sormaktan çekinmeyin
  • Hatalardan ders aldığınızdan emin olun
  • Hikayeler anlatmak için birden fazla kitap okuyun
  • Sık sık yazın, tekrarlayın ve pratik yapın

Ama ne olursa olsun, tutarlı olmaktan vazgeçmeyin. Tutarlı ve sürekli iletişim başarıya odaklanır.

Türkiye'de pazarlama ve iş geliştirme alanında sıfır problemli bir pazar ağı kuruyoruz. Dijital mecralarda rekabet sorununuz varsa bizi takip edin.

Üyeler Ne Diyor?

https://www.anadolupazarlama.web.tr/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Write the first comment for this!