Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, işletmelerin internet ve elektronik cihazlarını kullanarak marka bilinirliğini artırmak ve potansiyel müşteriler yaratmaktır.

Ayrıca, dönüşüm oranlarını iyileştirmek ve satışları artırmak için kullandığı stratejilere de atıfta bulunur.

Arama motorları, e-bültenler ve sosyal medya ağları Türkiye'de dijital pazarlamada en çok kullanılan mecralar arasında yer almaktadır. Yılbaşından bu yana Türkiye'de dijital reklamlara yapılan toplam harcama 963,54 milyon dolara ulaştı. İnternet pazarlamacılığındaki en büyük segment, bugüne kadar 407.13 milyon dolara mal olan arama ağı reklamcılığıdır.

Türkiye'de dijital pazarlamanın benimsenmesinin temel nedeni, şirketlerin bir bütçeyle birçok stratejiyi denemesine olanak sağlamasıdır.

Ayrıca, pazarlamacıların çevrimiçi pazarlama kampanyalarının etkisini ve yatırım getirisini izlemek için; Analitik panoları ve diğer faydalı araçları kullanmanıza olanak tanır. Bu tür metrikleri, reklam panoları ve basılı medya gibi geleneksel reklamcılık yöntemlerinde izlemek zordu. Dijital pazarlamanın artan popülaritesinin bir diğer nedeni; Bunun nedeni, birçok insanın artık bir ürünü satın almadan önce araştırma yapmak için İnternet'i kullanmasıdır. 2019'da şu ana kadar 6,6 milyar dolar gelirle daha fazla insan e-ticaret platformlarını kullanıyor. Bu rakamın yıllık %14,9 artarak 2023 yılına kadar 11,6 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye'de Dijital Pazarlamada Kullanılan Stratejiler

İşletme sahiplerinin, tanıtım kampanyalarında akıllıca bir karar vermelerini sağlamak için internet pazarlamacılığının nasıl çalıştığını anlamaları önemlidir.

Nasıl çalıştığını anlamanın anahtarı, dijital pazarlamanın temel yönlerini ve her birinin iş hedeflerinize ulaşmanıza nasıl yardımcı olabileceğini anlamaktır. Aşağıdakiler, Türkiye'de dijital pazarlama için kullanılan en popüler stratejilerdir.

Web Sitesi Pazarlaması Nasıl Yapılmalıdır?

Web siteniz, çevrimiçi pazarlama kampanyanızın odak noktasıdır. Potansiyel müşterilerin markanızın sunduğu hizmetler hakkında ilk izlenimlerini aldıkları yer burasıdır. Daha da önemlisi, potansiyel müşterileri satın alan ve onları müşteriye dönüştüren platformdur. Dijital pazarlamanın birincil amacı, potansiyel müşteriler oluşturmak, etkileşimde bulunmak ve onları dönüştürmektir. Türkiye'de dijital pazarlama için kullanılan tüm stratejiler, potansiyel müşterileri web sitenize yönlendirir. Burada ürünler hakkında detaylı bilgi alarak satın alma sürecini tamamlıyorlar.

Satış hunisinin son adımı olduğu için ziyaretçilere sağladığı kullanıcı deneyimine dikkat etmelisiniz. Adobe'ye göre, kötü bir kullanıcı arayüzüne sahip kullanıcıların %38'i bir web sitesini terk edecek. Kullanıcı arayüzünün yanı sıra, ziyaretçiler için önemli olan diğer faktörler arasında gezinme kolaylığı ve sayfa yükleme hızları yer alır. Siteniz yavaş ve gezinmesi zorsa, kötü bir dönüşüm oranına sahip olacaktır.

Türkiye'de pazarlama ve iş geliştirme alanında sıfır problemli bir pazar ağı kuruyoruz. Dijital mecralarda rekabet sorununuz varsa bizi takip edin.

Üyeler Ne Diyor?

https://www.anadolupazarlama.web.tr/assets/images/user-avatar-s.jpg

0 comment

Write the first comment for this!