Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, işletmelerin internet ve elektronik cihazları kullanarak marka farkındalığını artırmak, potansiyel müşteriler oluşturmaktır. Dönüşüm oranlarını iyileştirmek ve satışları artırmak için kullandığı stratejileri ifade eder. Türkiye’de dijital pazarlama için kullanılan en popüler kanallar arasında arama motorları, sosyal ağlar ve e-posta istemcileri bulunur.

Yılın başından bu yana, Türkiye’de dijital reklamcılığa yapılan toplam harcama 963,54 milyon dolar tutarındadır. İnternet pazarlamacılığındaki en büyük segment, şimdiye kadar 407,13 milyon dolar maliyeti olan arama reklamcılığıdır. Türkiye’de dijital pazarlamanın benimsenmesinin birincil nedeni şirketlerin bir bütçeyle birçok stratejiyi denemesine izin vermesidir.

Ayrıca, pazarlamacıların çevrim içi pazarlama kampanyalarının yarattığı etkiyi ve YG’yi izlemek için; analitik gösterge tablolarını ve diğer yararlı araçları kullanmasına olanak tanıyacaktır. İlan panosu ve basılı medya gibi geleneksel reklamcılık yöntemlerinde bu tür ölçümleri izlemek zordu. Dijital pazarlamanın artan popülaritesinin bir başka nedeni; birçok insanın artık bir ürünü satın almadan önce araştırma yapmak için İnternet’i kullanmasıdır. 2019’da şu ana kadar 6,6 milyar S $ gelir elde eden e ticaret platformlarını daha fazla insan kullanıyor . Bu rakamın yıllık% 14,9 artması ve 2023 yılına kadar 11,6 milyar S $ ‘a ulaşması bekleniyor.

Türkiye’de Dijital Pazarlama İçin Kullanılan Stratejiler.

İşletme sahiplerinin, tanıtım kampanyalarında akıllıca bir karar vermelerini sağlamak için internet pazarlamasının nasıl çalıştığını anlamaları çok önemlidir. Nasıl çalıştığını anlamanın anahtarı, dijital pazarlamanın temel yönlerini ve her birinin iş hedeflerinizi gerçekleştirmede size nasıl yardımcı olabileceğini anlamaktır.

Aşağıdakiler, Türkiye’de dijital pazarlama için kullanılan en popüler stratejilerdir.

Web Sitesi Pazarlama.

Web siteniz, çevrim içi pazarlama kampanyanızın odak noktasıdır. Potansiyel müşterilerin markanız ve sunduğu hizmetler hakkında ilk izlenimi edindiği yerdir. Daha önemlisi potansiyel müşterileri satın alan müşterilere dönüştürdüğünüz platformdur. Dijital pazarlamanın temel amacı potansiyel müşteriler oluşturmak, dahil etmek ve dönüştürmektir. Türkiye’de dijital pazarlama için kullanılan tüm stratejiler, potansiyel müşterileri web sitenize götürür. Burada, ürünler hakkında ayrıntılı bilgiyi alarak satın alma işlemini tamamlarlar.

Satış hunisinin son adımı olduğu için ziyaretçilere sağladığı kullanıcı deneyimine dikkat etmelisiniz. Adobe’ye göre, kullanıcıların% 38’i, zayıf bir kullanıcı arayüzüne sahipse bir web sitesinden ayrılacaktır. Kullanıcı arayüzünün yanı sıra ziyaretçiler için önemli olan diğer faktörler arasında, gezinme kolaylığı ve sayfa yükleme hızları bulunur. Siteniz yavaş ise gezinmesi zorsa kötü bir dönüşüm oranına sahip olur.

Güncelleme: 18 Mayıs 2021

/ by / in

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir